CareerdesQ heeft in het afgelopen jaar een grote verandering doorgemaakt. Hoewel het label een lange tijd heeft stilgestaan wordt er momenteel volop geïnvesteerd in de herpositionering van het merk. Van een nieuwe missie en visie tot aan het opbouwen van een nieuw klanten- en kandidatenbestand. Hoe is careerdesQ ontstaan en hoe ziet de toekomst er voor careerdesQ uit? In deze blog geven we je een kijkje in het verleden, het heden en de toekomst!
Een passie voor ondernemen
Na zes jaar ervaring te hebben binnen de zorg onder het label ‘zorgdesQ’ en bezig te zijn met een rebranding voor dat label, vond Joris (directeur) het de noodzaak om te verbreden binnen de dienstverlening. Hij was op dat moment in gesprek met een potentiële compagnon om haar en zijn bedrijf samen te voegen. Toch kwam hij tot de conclusie om niet samen verder in zee te gaan. Met zijn passie voor ondernemen vond hij het wel nog steeds belangrijk om een tweede label te openen, en zo is careerdesQ ontstaan. Een mooi initiatief, maar dit ging wel hand in hand met een aantal uitdagingen.
Joris: “We hebben best wat uitdagingen gehad bij het zoeken van de juiste medewerkers om careerdesQ te laten draaien. Door een aantal interne verschuivingen kwam careerdesQ stil te liggen. Daarbovenop kwam ook de COVID periode. De hoeveelheid werkzaamheden bij zorgdesQ en de enorm grote vraag naar zorgmedewerkers vanuit de zorg, hadden op dat moment prioriteit.”
De keuze om careerdesQ te herpositioneren was het gevolg van een organische beweging binnen onze organisatie. Het was niet alleen een behoefte vanuit de huidige arbeidsmarkt, maar ook van onze eigen interne medewerkers. Een aantal van hen kregen de behoefte om ander soort werk te doen, met ook een andere doelgroep. Één van deze medewerkers is Guillaume, wie destijds nog senior consultant was en inmiddels een mooie stap heeft gemaakt naar vestigingsmanager van careerdesQ. Hij was op zoek naar een uitdaging en deze was hem op het lijf geschreven.
Joris: “Het uit handen geven aan Guillaume ging voor mij met gemak en ik heb er nog geen seconde spijt van. Ik houd van mensen met ambitie, die verantwoordelijkheid naar zich toetrekken. Guillaume kan dit uitzonderlijk goed. Ik vind het prachtig dat er mensen opstonden in de organisatie die dit wilden doen: Guillaume, Glenn, Lenneke en Lisa.”
Bouwen aan een nieuw merk
Op dit moment is Guillaume samen met zijn team druk bezig met de herpositionering van careerdesQ. Het is hard werken, maar hij kan in deze uitdaging zijn kennis, ervaring, kunde en creativiteit volledig kwijt. Bij het herpositioneren van een merk komt een grote verantwoordelijkheid. Toch is hij erg dankbaar voor deze kans en daarnaast is hij erg trots op zijn team waarmee hij dit kan doen. Want bouwen aan een nieuw merk doet hij niet alleen, maar samen met een splinternieuw en hardwerkend team en steun vanuit de directie en andere MT-leden. De samenwerking tussen sales, recruitment en marketing is volgens hem een belangrijk fundament voor het succes van careerdesQ.
Guillaume: “We hebben constructieve brainstormsessies en daarnaast communiceren we goed en schakelen we veel. Successen vieren we samen, want we doen het met z’n allen. Dit past goed binnen het DNA van team desQ, want hier werken we in een ‘wij’ cultuur. Als ik ons team zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen: eigengereidheid, een hoge drive, prestatiedrang, collegialiteit en bovendien hebben we oog voor elkaar.”
Daarnaast zijn de recruiters bij careerdesQ meer dan alleen recruiters. Het is volgens Guillaume belangrijk dat zij hun rol flexibel vervullen en niet alleen bezig zijn met recruiten. Zo neemt hij ze mee in het proces van relatiebeheer en schakelen ze zelf met klanten. Deze manier van werken legt ook de basis voor waar careerdesQ voor staat: kwalitatieve dienstverlening en weten wat er speelt.
Guillaume: “We leggen de focus op klant- en kandidaatbeleving. Men voelt zich bij ons centraal gezet. Daarnaast zijn we het ’traditionele’ bureau. De deur staat altijd open. Je kan langskomen voor een kop koffie en een goed gesprek. We houden ook echt veel contact met kandidaten en klanten. We hebben soms een zakelijke lunch met zowel klant als kandidaat om te evalueren of alles nog naar wens is, men nog op zijn/haar plek zit en om mogelijke ambities naar elkaar uit te spreken voor de toekomst. Om onze kwalitatieve dienstverlening te waarborgen, vragen we ook naar behoefte aan scholing.”
De toekomst
Met een goede fundering in 2022, heeft het team van careerdesQ laten zien dat er meer dan voldoende potentie in zit voor 2023. Op het hoofdkantoor in Oss staat nu een basisteam dat inmiddels is uitgebreid met twee recruiters: Thirza en Yvon. Het plan is om op de korte termijn uit te breiden naar Breda. Wat zijn de plannen volgens Guillaume op de lange termijn?
Guillaume: “Over 5 jaar hebben we minimaal twee of drie stevige vestigingen. Ik weet dat Joris ooit heeft uitgesproken dat de wens er is om ooit eens in Overijssel neer te strijken. Voor nu hebben we onze handen vol aan een gezicht geven van onze vestiging in Oss en uiteindelijk Breda. Het plan is wel om groot te worden door klein te blijven.”
Als ik ergens zeker van ben dan is het dat het team van careerdesQ het hoofd boven het maaiveld heeft uitgestoken en dat ze daar erg goed in zijn! Onze marketingafdeling ervaart de samenwerking ook als zeer prettig. Iedereen is altijd op de hoogte van alle lopende zaken en de recruiters voelen zich vrij om creatief met ons mee te sparren. Ik ben benieuwd naar waar de toekomst ons gaat brengen, maar met dit team en Guillaume als vestigingsmanager heb ik er alle vertrouwen in. Dus heb jij behoefte aan een kop koffie en een goed gesprek? Schrijf je dan bij ons in of kom gezellig langs. De deur staat namelijk altijd voor je open!
Liefs,
Chantay